Wednesday, December 30, 2009

Setia aku korbankan-3


Hari ini,aku akan mulakan tugas di pejabat seperti biasa.Sebelum pulang ke Kuala Lumpur tempoh hari.Aku ada melihat Erman bersama seorang wanita.Wanita itu memang cantik dan seksi.’Ahh lelaki semua sama.Cakap manis.’getus ku didalam hati.Sejak hari itu aku tidak bertemu Erman lagi.”Zareen,after lunch karang kita ada meeting tau.Share partner papa nak kenalkan kita dengan our new architect.”ujar abang long sambik menghampiri sofa di dalam bilikku.”How’s your vacation princess?”tanya abang Long.Aku bangun sambil memandang ke arah tingkap yang mempamerkan pemandang KLCC.

“Ok jelah along.Dapatlah realease sikit kepenatan ni.Along how’s family?Rindu pula dekat kak long and misha.”rindu rasanya pada kakak ipar dan anak buah ku itu.”Nak jumpa dorang?Datanglah rumah along petang ni.Along maybe balik malam sikit kot ada dinner dengan client papa.”ujar along sambil menapak keluar dari bilik ku.”Yelah nanti,reen call kak long ok.”balas ku.Tiba-tiba lagu fantasi cinta dari khafi menjerit menandakan ada orang menelefon ku.Nama Tyha tertera.

“Hello,zareen.How are you?”Ujar tyha separuh menjerit.”Im great,you tyha?how’s melbourne huh ?”rinduku pada tyha tidak tertanggung.”All great.Hey,i baca your blog update.Whose leaving?Irham?”tyha memulakan topic.”Yeah leaving to Zurich.”balas ku acuh tak acuh.”Oh my god,dont be sad dear.Remember you promise me to be strong and no mo tears.Please yeah.i got to go.talk to you later.Take care bye.”pesan tyha sambil memutuskan talian.

Tyha merupakan teman karib ku.Dialah tempat untuk ku luah segala isi hati.Dia sekarang sedang belajar di melbourne.Jam tepat menunjukkan pukul 12.00.Aku seakan hilang selera makan apabila tyha mengikatkan aku soal Irham.Esok dia akan pergi jauh dari ku dnan terputuslah hubungan cinta yang sekian lama utuh.Setelah tamat waktu jam makan siang,aku terus masuk ke dalam bilik mesyuarat.Kelihatan papa sedang berbual bersama dato anwar khalid yang merupakan teman papa dan share partner papa dalam projek rumah banglo ALAM MAJU.Aku mengambil tempat di sebelah along.

“Baiklah,tujuan saya memanggil semua pada hari ini kerana ingin memperkenalkan semua dengan architect baru projek ALAM MAJU.Anak lelaki Dato Anwar Khalid sendiri.Silakan masuk.Ahmad Erman.Aku terkesima mendengar nama itu.Tanpa di suruh mata ku terus mengikut arah tangan papa.
Ya memang dia.

2 comments:

  1. cehhhh name tyha ade kot . woot woot but nape kene gune watak emran ? heww

    ReplyDelete
  2. bukan emran lah erman HAHA act memang emran :'(

    ReplyDelete