Wednesday, December 2, 2009

cinta tak bersyarat-1

Derita yang kau tanggung
bila cinta tak berhubung
tak perlu nak disanjung
kerna jiwa kosong
usah duduk termenung
usah asyik dilambung
ini bukan omong kosong
takkan ku biar lohong
biarkan ia terlopong
biar ku sambung
cinta mu yang dibohong

Berirama lagu Diddy Hirdy di bibirku.Aku memang meminati lagu-lagu Diddy Hirdy kerana suara jantanya.Aku terus melilit tudung ku dan mencalit sedikit lipgloss di bibir mungil ku.Setelah puas dengan penampilan ku aku terus turun ke bawah.Umi sedang menyediakan sarapan."Umi hari ni Na'am pergi office awal ye ade meeting."ujar ku sambil mengucup pipi Umi ku.

Aku memandu dengan tenang tapi sampai di satu selekoh ada satu kereta MYVI berwarna merah dengan lajunya tanpa melihat kereta ku yang mahu keluar dari jalan itu terus merempuh kereta VIOS kesayangan ku.DUMMMM! Aku terus keluar dari kereta ku.

"Ya allah,awak ni memandu ke buat pelumbaan?Kalau rasa-rasa nak buat perlumbaan pergi lumba dekat litar."gerkah ku kepada pemandu kereta MYVI itu."Ya allah maafkan saya,saya nak cepat ni.Ni kad saya nanti kita meet dekat mana-mana ke."Ujarnya sambil memberi kad contactnya dan terus memecut kereta.Aku dah lah nak cepat dia boleh blah macam tu je.Aku terus menelefon mekanik memletakkan kereta di tepi jalan supaya tidak menganggu lalu lintas.

Dengan menaiki teksi aku ke pejabat."Kak Hanim client kita dah sampai?"tanya ku tercungap-cungap."Sampai apanya Na'am cancel meeting tu sebab boss dia ada hal emergency."balas Kak Hanim sambil mengeluh."Ya allah penatlah saya rush dari rumah sampai excident last-last cancel."Merungut aku sendiri.Aku masuk kedalam bilikku.Nampaknya hari ni tiada banyak kerja kerana meeting tadi di batalkan.Jadi,aku menghabiskan masa dengan melayari lelaman ilmiah dan menambahkan ilmu ku .

No comments:

Post a Comment