Tuesday, December 1, 2009

AKU BUKAN ORANG SUCI-1

Aku berjalan seorang diri menyusuri kota raya Kuala Lumpur.Di tanganku sarat beg kertas.Al maklumlah baru dapat duit shoppinglah apa lagi.Tiba-tiba telefon bimbit ku berdering."Lisa.you pergi mana one whole day i call you tak dapat why ?"gerkah suara M."Sorry i baru je balik dari Pavillion.Shopping."Ujar ku sambil menahan teksi."Alone?"tanya M lagi."Ya im alone.Dont worry."balas ku sambil click menekan punat merah di telefon bimbit ku.

"Uncle,Jalan U tarn boleh."ujar ku kepada pemandu teksi itu.Sampai sahaja di hadapan apartment ku aku turun dan membayar duit teksi.Aku naik ke apartment dan melihat apartment tidak berkunci.Aku tersenyum."Julie."Ujar ku perlahan."Ye sayang,im back."Ujar Julie yang baru sahaja mandi .Aku memeluk Julie dan kami duduk di atas sofa di ruang tamu sambil menonton drama di kaca televisyen."Julie.i miss you a lot."ujar ku sambil membelai-belai rambutnya."Me too sorry i kena flight jauh-jauh pula tu.Kesian you tinggal seorang di rumah.So boss you yang gatal tu kacau you lagi tak?"ujar julie yang bertugas sebagai juruterbang dan aku pula setiausaha di syarikat terkemuka di ibu kota.

"Ohh dia dah tak kacau i dah."Ujar ku.Cupp* satu kucupan hinggap di pipiku."I love you.Do you know that?"ujar julie manja.Tiba-tiba telefon bimbit ku berbunyi."Julie kejap.:Ujar ku sambil masuk ke dalam bilik."Hello,M please call me next time im busy."ujar ku separuh berbisik.Aku terus menoleh mahu keluar dari bilik."So who's M?"tanya Julie dengan pandangan tajam.Aku terdiam."Lisa answer me."Teriak Julie."My friend."Balas ku acuh tak acuh."A guy aite.Lisa please jangan nak sembunyi dari i M adalah seorang lelaki yang bekerja sebagai seorang doktor Gigi yang merawat you 3 minggu lepaskan?"ujar julie.

"I nak u putuskan hubungan you dengan M kalau tidak nasib dia sama dengan nasib bos you tu."ujar julie ketika makan malam di restoran berputar menara Kuala Lumpur.Aku terkenang nasib Tuan Romzi kata Nana teman sepejabat ku habis keretanya di pecahkan di tambah pula di pukul sehingga patah liuk beliau dibuatnya.Semua ini akibat kes cemburu Julie.

No comments:

Post a Comment