Tuesday, December 29, 2009

Setia aku korbankan-1


Aku berjalan menyusuri Pantai Pasir Panjang di Pulau Redang.Sedang aku asyik melihat kecantikan yang Maha Kuasa.Tiba-tiba,telefon bimbit ku berbunyi.”Zareen,sihat?”tanya irham.”Alhamdullilah.How are you?”balas ku lemah.”Alhamdullilah Cuma penat banyak kerja kena buat.Next week dah nak flight.”ujar Irham.”Oh,take care.Ir i’ve got to go.Bye.”sebelum air mata ku merebes keluar lebih baik aku mematikan talian.

Aku berjalan menuju ke arah batu yang tersusun cantik di tepi pantai itu.Aku duduk di atas batu dan merenung ke air laut.”Jauh termenung.”Ujar suara seseorang.Aku menoleh.”Who are you?”tanya ku kurang senang dengan kehadirannya.”Erman.And you?”balasnya.”Zareen.”balas ku pendek.Aku memandang Erman yang duduk di sebelah ku.Orangnya smart,handsome,putih,hidung mancung,muka ada mirip engku emran sedikit.”So,u stay sini?”erman memulakan topic.”Nope,just vacation dekat sini.I stay Kl.and you?”balas ku yang mula senang berbual dengannya.Dengan sifat lembut dan ramahnya.”I orang Kl juga.Kelana Jaya.You working as what?”erman tersenyum.”I kerja i dekat company my dad je.You?”kataku sambil merenung pantai yang membiru.

“I just an architect.And i ada juga buat art design juga.Kadang-kadang I ni angkat gambar orang.”sambil tangan Erman mengeluarkan DSLR di dalam begnya.”You know what muka you macam model.”tambah erman lagi.”Ahh mengarut je you ni.”sambil tanganku menolak lens cameranya.”Alah just one i nak letak dalam devianart i please.”erman separuh merayu.”Ok just one ok.”tangan ku menunjukkan satu.Erman mengangguk dan tersenyum.Selepas dia mengambil gambar ku.Dia minta diri katanya mahu menyelam.’Badan kecil boleh tampung ke gas oksigen tu.’desis hati ku.

Selepas Erman pergi aku kesunyian lagi.Minggu depan Irham akan menyambung tugasnya di Zurich sebagai doktor.Dan aku akan cuba melupakan segala memori aku bersama Irham.

No comments:

Post a Comment