Saturday, December 26, 2009

cinta tak bersyarat-7

Sejak hari itu,hubungan aku dengan Johan bertambah baik.Walaupun kereta kesayangan ku sudah siap di baiki tapi Johan tetap berkeras untuk menghantar aku ke pejabat.Sehingga umi ingat johan itu lelaki istimewa dalam hidupku.Namun jauh di sudut hati ku ada menyimpan sedikit perasaan terhadapnya.Tapi satu hari,ku sangka panas sepanjang jalan tapi hujan di tengah hari.Sedang aku menghabiskan masa dengan Johan pada hari minggu di KLCC.Tanpa di dugi Johan telah bertemu teman lamanya ketika belajar di London.Namanya Safwan.Orang yang memang segak.Tapi aku tidak senang dengan pandangan Safwan terhadap ku.

Ketika Safwan mengikut kami makan di Kelantan Delight di KlCC tempoh hari,dia asyik memandang tajam sahaja apabila Johan melayan ku dengan mesra.”Na’am i nak pergi tandas kejap ye berbuallah dengan Safwan dulu.”ujar Johan sambil bangun dari tempat duduknya.”Dah lama kenal Johan?”pertanyaan itu terpancul dari mulut Safwan.”Adalah dalam sebulan dua.”Balas ku.”I ingat Johan masih macam dulu.Rupanya ada juga perasaan dengan perempuan.”Ujar Safwan sinis.”Apa maksud awak ?”tanya ku.”Dulu Johan tu boyfriend i masa dekat London.Dia tu dulu gay and FYI,i nak u tahu i datang balik dalam hidup johan untuk dapatkan johan dari u faham.I still sayangkan dia.Tiba-tiba,dia dah kawan dengan perempuan .”Balas Safwan sambil menunjuk jari terlunjuknya pada ku.

Aku cuba sabarkan diri ini.”Safwan,bagi tahu Johan selamat bahagia dengan you and yeah jangan cari i lagi.”Balas ku sambil bangun dan keluar dari restoran itu.Balik dari KLCC aku terus mandi dan duduk di dalam bilik makan pun tidak.Entah kenapa,terasa diri ini di tipu oleh Johan.Aku saja buat mood silent pada telefon bimbit ku dan meletaknya di dalam beg.Esoknya aku rasakan kepala aku berat sangat untuk bangun.Aku paksa diri untuk bangun.Walaupun tidak berdaya aku memaksa diri ku untuk ke pejabat.Tapi hari ini aku memandu untuk ke pejabat.Sampai di selekoh yang sama seperti mula-mula aku bertemu dengan Johan tanpa melihat kiri kanan aku terus memecut kereta ku.BANNGGGGG !!!

Selepas itu,aku tidak tahu apa yang terjadi kepada diriku.Dunia ku terasa kelam dan suara lelaki teriak memanggil nama ku.

No comments:

Post a Comment