Thursday, December 3, 2009

cinta tak bersyarat-2

Waktu makan siang aku mengambil keputusan untuk makan bersama Kak Hanim."Na'am teruk ke kereta you ?"tanya Kak Hanim sambil menyisip air teo ais limaunya."Teruk tu tak de lah tapi kemeknya tu minta ampunlah kak."balas ku sambil membuang pandangan ke luar restoran makanan melayu itu.Tiba-tiba mata ku terpandang tepat pada susuk tubuh seseorang.Ahh aku terus mengalih pandangan.Kenapalah muka mamat yang sama je yang aku nampak.

Setelah habis waktu makan siang aku dan Kak Hanim bergegas pulang ke pejabat.Tiba-tiba pengarah kami menelefon dan mengatakan meeting yang seharusnya pagi tadi akan berlangsung pada pukul 3.Sampai sahaja di pejabat aku terus masuk ke dalam bilik mesyuarat.Aku terkejut apabila melihat jejaka yang melanggar kereta ku tadi."Ouh ya na'am ini en.johan.Dia yang patut kita jumpa pagi tadi."encik haris memberi penerangan.Johan ya.Dengan berpakaian cuba kemeja dan seluar slack memang Johan kelihatan kacak.

Mesyuarat berjalan dengan lancar dan apabila selesai semua Johan memanggil ku."Pasal kereta awak tu.Nah cek ni."ujar johan sambil tersenyum memandang ku.RM 2000 tertulis di dalam cek itu."Erk en.johan jumlah ni banyak sangat."Ujar ku tersekat-sekat."Tak apa,nanti saya langgar awak lagi boleh cover kan."balas johan sambil tergelak kecil.Ya allah gentlementnya dia .

No comments:

Post a Comment