Wednesday, December 2, 2009

AKU BUKAN ORANG SUCI-3

Sekarang sudah 2 minggu aku tidak mendengar khabar dari M .Perasaan rindu yang datang ku tepis dan cuba membuat diriku gembira.Hari ini,selepas pulang dari kerja aku mengambil keputusan untuk bertemu dengan kakak sulong ku di KLCC.Dome menjadi pilihan kami."Hah,Lisa apa mimpi nak jumpa kakak ni?"tanya kak long yang kelihatan semakin cantik selepas berkahwin."Kak,tolong Lisa carikan boyfriend boleh tak?"balas ku tersekat-sekat."Aik,orang secantik Lisa ni tak de boyfriend tak percayalah Kak Long."kak long pelik."Lisa tak retilah kak long.

Kak Long bersetuju untuk mencarikan aku boyfriend.Selepas bertemu kak long aku berjalan-jalan di dalam suria KLCC."Lisa?"Tegur seseorang.Aku menoleh."Soraya."Aku tersenyum lalu memeluk teman rapat M."Eh,Lisa u dah dapat kad kahwin i ?"Tanya Soraya."Kahwin?so fast?dengan siapa ?"balas ku agak terkejut."Dengan orang yang you kenal.M."Ujar Soraya sambil menghulurkan kad perkahwinannya.Aku terkesima.Sekejapnya dia dapat melupakan aku.Aku terus meminta diri dan pulang.

Sampai sahaja di rumah aku terus membuka air shower dan berdiri di bawahnya.Aku menangis sepuas-puasnya.M dialah lelaki pertama yang telah mengetuk pintu hatiku.Selepas mandi aku terus berehat di atas sofa dan menonton berita.Dan berita itu telah membuatkan aku terkejut dan air mata ku dengan sendirinya merebis keluar tanpa di suruh.

'PESAWAT MAS YANG MEMBAWA PENUMPANG DARI MALAYSIA KE VIETNAM TERHEMPAS DI TENGAH-TENGAH PERJALANAN DAN HAMPIR KESEMUA PENUMPANG DIDALAM PESAWAT MAUT BERSAMA JURUTERBANGNYA YANG BERNAMA NUR JULIEANA JONSONS BT FIRDAUS JONSONS ABDULLAH.'
Di saat itu dunia ku bagaikan berputar dan aku dapat merasakan semuanya hitam.

1 comment:

  1. sebuah cerpen yg menarik dan byk pengajaran . hahaha skema gile ayat . adeyhh . i xtau nk ckp pe . yg i tau i suke bce and u ade talent hee :)

    ReplyDelete