Sunday, December 27, 2009

cinta tak bersyarat-8

Aku cuba membuka mata perlahan-lahan.Kesakitkan di kepalaku terasa seakan mahu pecah kepalaku.Aku melihat sekeliling.Ini bukan bilikku.Aku melihat di satu sudut ada susuk tubuh seorang lelaki sedang merenung luar tingkap.”Joo han.”ujar ku tersekat-sekat.”Na’am,you dah sedar.Alhamdullilah.”balas Johan sambil meluru ke arahku.”Apa yang terjadi?”tanya ku bingung.”You,accident.Kereta i rempuh kereta you.”balas Johan sambil tersenyum.”Sekali lagi ?”bingung aku.”Ye for the second time.You kemana je?Penat i call you.”balas Johan sambil duduk di tepi katil ku.”Safwan tak marah ke you teman i ni?”sinis ku.”Safwan,i dah halau dia masa dekat KLCC hari tu.Lepas you balik,I tanya dia.Dia kata dia dah bagi tahu dah semua pasal sejarah lama i dekat you.”jelas Johan.”I tak kesah johan if you nak dia.Dia kenal you dulu dari i.”balas ku menahan sebak.

“Tapi hati i dah dicuri dengan gadis malang yang dah accident dua kali pasal i.I nak dia tahu dia lah perempuan yang telah membuka hati i untuk menerima seorang wanita dalam hidup i.I janji akan jaga dia sentiasa.Boleh tak you jadi milik i ?”ujar Johan.Aku tidak dapat menahan sebak lagi.Ya tuhan rupanya Johan sudah berubah dan aku harap perubahan johan kali ini memang berkesan.Dan aku mencintai dia juga tuhan.Johan mengengam tangan ku dan dia mencium tangan ku.Aku membalasnya dengan senyuman.

No comments:

Post a Comment