Saturday, December 19, 2009

cinta tak bersyarat-3

Balik dari office,aku terus menelefon mekanik yang membaiki kereta ku."Bila boleh siap ye cik?"tanya ku."Insyallah 3 hari lagi.Kemek ni nak kena ketuk"balas mekanik itu.Ni nak suruh Abang Long hantarlah ni.Malas aku naik teksi.Aku mencapai tas tangan ku dan mengeluarkan kad Johan.Syed Johan Al Hanif.Nama sedap orang handsome.Sah dah ada girl ni.Getus ku didalam hati.Tut tut tut.

"Hello,"suara romantis Johan di hujung talian."Hello,Encik Johan."ujar ku tersekat-sekat."Ya cik,na'am boleh saya bantu?"balas Johan.terkesima aku sebentar.'Macam mana dia tahu ni aku.' "Encik,kereta saya lagi 3 hari baru siap dan duit 2000 tu ada bakinya 1000.Boleh kita jumpa saya nak pulangkan semula."aku cuba berterus-terang."Baiklah kalau cik na'am masih berkeras mahu pulangkan.Rumah cik na'am di mana ya?"tanya Johan."Ada baiknya kita bertemu dia luar sahajakan."balas ku."Baiklah sabtu ni.Sudi keluar makan malam bersama saya?"ujar Johan."Keluar makan malam?Berdua?"tanya ku balik."Tidak,berempat nanti saya beritahu siapa lagi 2 orang tu ya."balas Johan dan click dia meletakkan telefonnya.

Ya tuhan kuatkan hati ku jika dia mahu perkenalkan aku dengan isteri dan anaknya atau tunangnya,atau kekasih hatinya.Kerana aku tidak mahu di gelar perampas.

No comments:

Post a Comment