Tuesday, December 29, 2009

Setia aku korbankan-2

Malam itu aku mengambil keputusan untuk makan malam di restoran makanan laut berdekatan dengan hotel ku.Aku mengambil tempat di tepi kerana ingin merasakan angin laut di malam hari.Selepas pelayan mengambil pesanan ku aku duduk dan termenung lagi. “Hello,pretty.”tiba-tiba erman muncul entah dari mana.”You buat i terkejut ok erman.Oh my god.”ujar ku sambil menepuk dada ku tanda terkejut.”Sorry sorry.”ujar erman.Belum sempat erman meneruskan kata-kata pelayan restoran itu datang semula ke mejaku.”Ya bang nak makan minum?”tanya pelayan itu.”Apa yang kakak ni makan awak bagi saya juga.”balas erman sambil menyandar.”Erman,jangan main-main kesian adik ni.”protes ku melihat perangai erman.

“Ok ok,adik abang nak apa yang abang cakap tadi.Dah dah pergi masak.”ujar erman sambil tersenyum memandang ku.”So berani u jalan sorang-sorang malam-malam buta ni kan.”tambah erman sambil menekan punat telefon bimbit blackberrynya.”Dah memang i sorang je dekat sini.So i gerak soranglah.”Balas ku sambil memandang pantai yang memang gelap itu.”So what’s your number miss?”erman terus menekan punat blackberrynya.”You nak buat apa?”tanya ku.”I nak bagi dekat adik yang minta order tadi.Tak lah i nak save.Mana tahu dekat KL nanti kita boleh jumpa.You bagi i projek ke.”balas erman sambil tertawa kecil.Aku memberi nombor telefon ku.Dan kami makan malam bersama.Banyak topik yang kami bincangkan termasuklah tentang Irham.

Erman jugalah menemani aku pulang ke bilik hotel.Memang aku tidak nafikan Erman seorang yang peramah.Walaupun suaranya kecil tapi sweet dan romantik.

No comments:

Post a Comment