Friday, December 25, 2009

cinta tak bersyarat-4

Hari sabtu yang di janjikan ,aku memilih untuk memakai kebaya nyonya berwarna ungu dan tudung berwarna sedondon.Aku menunggu Johan di hadapan rumah dengan penuh sabar.Dalam 15 minit kemudian,sebuah kereta Mercedes CLK bewarna hitam berhenti dihadapan ku.Johan turun dan membukan pintu untukku.Tidak ku nafikan malam ini Johan kelihatan teramat segak dengan kemeja-T Polo dan seluar jeans yang berjenama.

Dalam perjalanan,aku banyak berdiam dan terbuai dengan ke asyikan lagu Mawi dan Diana danielle.'Jiwang juga mamat ni'getus hati ku."Erk,diam je Cik Na'am.Tak selesa ke dengan saya?"Johan memulakan bicara."Eh,taklah cuma saya kemuskilan siapa yang En.Johan nak kenalkan dengan saya ni?"balas ku sambil memandang ke arah muka tenang di sebelahku."My parent."jawab Johan tenang."What,your parent?Are you mad or something wrong?"terkejut aku dibuatnya."Taklah betullah.I nak parent i tahu yang i dah berkawan dengan seorang perempuan cantik."balas Johan sambil tersenyum.

Aku merasa tidak selesa dengan hal ini aku terus diam sambil mengigit bibir."Jangan di gigit bibir tu lama-lama nanti berdarah,saya juga susah."usik Johan.Aku terus menjeling tajam.

No comments:

Post a Comment