Saturday, December 26, 2009

cinta tak bersyarat-5

Sampai sahaja di hadapan restoran Eden di Bukit Bintang jantung ku berdebar-debar.Johan membuka pintu kereta untukku dan aku keluar tanpa melihat jalan aku hampir tersungkur.Selamat Johan ada dan sempat memengang lengang ku.Tika itu mata ku dan matanya bertentangan.Seakan berhenti seketika denyut nadiku.Tuppp! aku sedar dari lamunan.

Aku berjalan beriringan bersama Johan.Di hadapan pintu masuk restoran itu ada seorang wanita sedang berdiri dan memandang ke arah Johan dengan pandangan yang mengoda.Aku mengeleng kepala.Johan terus masuk kedalam restoran itu dan menuju kearah meja yang terletak bersebelahan dengan tingkap.Di meja itu ada dua orang sedang duduk dan bercerita ada sekejap aku melihat mereka ketawa.Oh itu dia orang tua Johan.

"Assalamualaikum,Umi,Walid."ujar johan sambil bersalam dengan ibu bapanya.Aku tersenyum dan giliran aku pula bersalam dengan mereka tapi aku hormat bapa Johan aku cuma senyum apabila johan memperkenalkan aku dengan bapanya."So Na'am jumpa Johan masa eccident tempoh harilah yah.Amboi anak umi baru beberapa hari dah bawa jumpa umi ni ada apa-apa ke ?"ujar Datin Safiah memulakan perbualan.Aku yang sedang menikmati makanan terus berhenti mengunyah.

"Umi johan saja je bawa Na'am jumpa umi.Nak umi tahu kereta adik kemek sebab Johan langgar orang bukan johan langgar sendiri."ujar Johan panjang lebar."Sebenarnya Na'am,kereta MYVI tu kepunyaan adik Johan,Jihan.Sekarang dia futher study dekat King Collage,London."Ujar Dato Hanafi sambil tersenyum memandang ku."Tak apa dato,datin kereta saya dalam proses nak baiki tu.Insyallah siaplah nanti.Terima Kasih juga pada En.Johan kerena bertanggungjawab."Balas ku."Tak payah berdatin-datin,panggil Umi,walid,Johan.kan senang."mesra datin Safiah.

Tidak ku nafikan bahawa keluarga Johan memang baik.Mereka melayan ku seperti sudah 10 tahun mengenaliku.Johan menghantar aku pulang dan sepanjang perjalanan banyak perkara yang diperkatakan.Al-maklumlah dah mesra sedikit.

Dalam masa yang sama ,di dalam kereta Dato Hanafi dan Datin Safiah."Baikkan bang,na'am tu.Muka cantik,bersih."ujar Datin Safiah."Yelah abang berkenan dengan dia.Tapi kalau betullah hubungan mereka lebih daripada sahabat nak ke Na'am terima kisah lalu Johan?"balas Dato Hanafi yang terkenang kisah lalu Johan.

No comments:

Post a Comment