Saturday, January 2, 2010

Setia ku korbankan-4


Erman masuk kedalam bilik mesyuarat dengan senyuman.Aku terus mengalih pandangan ke arah lain.”Erman perkenalkan ini anak pertama saya,Zafri dan ini anak kedua saya Zareen.”ujar papa sambil erman bergerak ke arah ku.Baru aku perasan sebelah ku kosong.”Erman.”ujar Erman sambil menghulurkan tangannya kepada ku.Aku menyambutnya kerana tidak mahu ayah ragu terhadap sikap ku.”Erman akan mengambil alih tugas Irham yang akan berpindah ke zurich.”ujar papa.Selepas mesyuarat tergempar itu,aku terus meminta diri masuk ke dalam bilik.

Pintu biliku di ketuk.”Masuk.”ujar ku.”Kenapa macam lari dari i je ni ?”ujar Erman.”Mana ada.Kan meeting dah habis i baliklah bilik.”dalihku.”Kenapa balik hari tu tak jumpa i dulu?”Tanya erman lagi.”Ohh,seems you busy dengan GF you.Malas i nak ganggu.”balas ku sambil memandang ke arah erman.Memang dia segak,dengan berkemeja biru tua dan berkot hitam bersama seluar slack.Memang boleh buat aku cair tapi aku cuba padamkan perasaaan itu.”GF?”tanya erman pelik.”Alah,perempuan yang i nampak dekat cafe pagi-pagi tu yang breakfast dengan you.”malas melayan lakonan erman.

“Oh to scha,i mean sharifah nadia.Anak rakan kongsi ayah i.”Balas erman sambil.”oh”balas ku pendek.”How about tomorrow night dinner?I ambil you dekat rumah.”ujar erman.”It’s ok i malaslah.I nak spend time dengan my niece.”Balas ku.”Please just once.”ujar erman sambil melutut.”No erman please bangun.Nanti orang nampak”ujar ku tanpa di duga erman juga menarik aku supaya melutut bersama dia. “Ok fine ,just once.So now please nampak pintu tu tak silalah keluar.”Ujar ku.Erman bangun dan melangkah keluar.’Macam-macamlah dia ni.’Rungut ku.

No comments:

Post a Comment