Sunday, January 3, 2010

Setiaku korbankan-5

Malam yang di janjikan,aku bersiap untuk bertemu erman.Aku berkeras hendak memandu sendiri.Kereta ku meluncur terus ke titiwangsa restoran nelayan.Aku masuk dan mencari kelibat erman.Aku nampak di satu sudut erman sedang duduk dan di atas meja di hiasi dengan taburan ros dan lilin.Aku berjalan menuju ke arah meja itu.

“Lama tunggu?”sapa ku.”Lamalah juga.So you nak makan apa?Steambot nak?”tanya erman sambil mengangkat tangan memanggil pelayan restoran itu.Selepas erman memberi pesanan.Kami menyepi diri.”Ohh iya,Zareen.I ada something nak cakap.Tapi i nak you tutup mata dulu.”Pinta erman.Aku menuntup mata tanpa banyak soal.Aku dapat merasakan tangan erman menyentuh leher ku.Dan aku dapat rasa hembusan nafas erman.”Er,you buat apa ni?”risau aku dengan kelakuan erman.”You,buka mata you please.”balas erman.

Aku melihat,seutas rantai silver telah tergantung di leherku.”Er,it’s beautiful.”Ujar ku.”For you,ok actually i nak cakap yang i nak lamar you jadi girlfriend i.Zareen.Will you?”ujar erman sambil melutut dan memberikan ros kepadaku.”Er,”ujar ku belum sempat aku sambung kata-kata Erman telah menarik tangan ku dengan lembut dan mengucupnya.’Ya tuhan,terima kasih kerana kau telah memberikan aku penganti Irham yang lebih baik darinya.Alhamdullilah.’getus ku di dalam hati.

Malam itu kami makan,dan banyak perkara yang kamu bualkan.”Zareen,esok i ambil you pergi kerja ok?Yelah lagi pun kita dah bekerja satu bumbung.”Ujar erman.”It’s up to you er.”balas ku sambil tersenyum.Tiba-tiba telefon erman berbunyi.”Hello,yeah dia.I tengah busy ni nanti i call ok.”ujar erman separuh berbisik.”Erk er,if you nak cakap dekat dia just cakaplah.”aku memberanikan diri.”I rimas dengan Dia,selalu call i.I rimas sangat.”Ujar erman sambil mengengam tanganku.

No comments:

Post a Comment